Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

onsdag 13 januari 2010

Ban Banang school

Idag skulle vi till Kho Lak och sen besoka skolan. Under gardagen var Filippa med och det gick bra, men det ar valdigt varmt sa Bosse o Lollo och mammas Lennart valde att stanna pa hotellet m Filippa idag.
Vi bokade aven denna tur via hotellet och vilken servic. kl 11 stod taxin ( el pickupen dar man sitter pa flaket) och sa akte vi de 5km till hamnen. Dar hade hotellet en egen bat som tog oss over till fastlandet, ca 5 min. Sen stod en minibuss dar och vantade pa oss och korde oss sen soder ut till Kho Lak, det tog ca 30 min. Dar borjade vi att besoka patrullbaten som spolades upp pa land under tsunamin. De har gjort en tidning som de saljer till forman till drabbade som vi fick bladra men jag fixade det inte. Jag lovar, denna tidning skulle inte fa saljas i Sverige, det var hemska bilder. Efter manga tarar och tittande pa baten akte vi till Kho Lak city och at lunch o sen borjade den stora utmaningen shopping till skolan.

Jag hade ca 3000SEK att handla for och det ar mycket pengar i Thailand. Det tog ett tag innan de fattade vad jag menade nar jag ville ha 100 tandborstar... tyvarr hade de bara drygt 50 i lager sa jag tomde lagret, sa aven med tandkram, schampo, tval, talk, deo, linjaler, blyertspennor, pennvassare, sudd, skrivbocker och limstift. Totalt blev detta tva overfyllda kundvagnar och vi hade 4 expediter som sprang runt oss o hj'lpte oss. Betalningen var en historia i sig... tva plockade ur vara vagnar och kollade streckkoden och raknade antalen sen var det ytterligare en som kollade koden och slutligen nr 4 som gjorde samma sak innan hon slog in i kassan. Detta tog tid vill jag lova... det var lite jobbigt nar de tappade bort sig pa linjalerna och fick borja om hela linjen igen... ca 200 linjaler...

Vi kom till skolan och lamnade over allt, helt underbara larare som jobbar dar och underbara barn. Jag kommer att skriva mer om detta nar jag kommer hem for nu borjar min tid ta slut... Men alla saker kom fram och de var mycket glada. Vi fick en rundvandring pa skolan och vi fick se bla Hem- och konsumentkunskapsalen (gissa om jag var nojd), Textilen, matsalen (dar alla 1000 elever ater samtidigt) biblo mm.

Inga kommentarer: