Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

måndag 18 januari 2010

Phuket

Igar var forsta hela dagen pa Kata och Phuket. Vi bor centralt men konstigt nog sa ar det lugnt pa hotellet och tyst, vi bor ifs en bit in pa hotellet men anda... Kata country house. Vi gick ner till stranden som tar ca 5-10min. Ah vilket vatten, sa klart och fint, vi stannade till kanske 14 da solen blev for varm och var skugga hade overgett oss. Redan innan vi akte hade jag blivet rekomenderad en weekendmarket i Phuket town, den ar bara lordag och sondagar. Jag har inte namnet har men jag skriver det nar jag kommer hem. Jag angrar stort att jag inte tog med mer pengar an jag gjorde, har skulle vi ju gjort all shooping, detta ar thailandarnas egna marknad men det fanns allt du kan onska dig till fasta priser, du slipper halla pa att pruta och handlarna varken drog eller tjatade pa dig. Kopte lite piketrojor och kallingar till mycket bra pris. Aven nagra sjalar blev det i thaisiden.

Pa vagen hem hoppade vi av innan vart hotell och tog en resturang langs vagen... tyvarr hade jag otur och trotts lapp pa bade engelska och thai med att jag inte tal mjolk fick jag in nagot som sag misstankt mjolkigt ut och nar jag fragade sa var det ju sa sa han tog ut maten och jag fick vanta an langre pa min mat. Vi har annars fatt mat hyfsat samtidigt, vist lite vantan men igar var det rekord jag fick min mat 1,5 timme efter att vi kom medan de andra fick efter ca 40minuter. Bada Filippa o jag hade da redan trottnat. Att kottet dessutom var medium nar jag bestallt well done var ju inte heller kul...

Vi avslutade kvallen med en tur till skraddaren och ikvall ska vi tillbaka och se pa tyget pa riktigt innan vi bestammer oss, det beror ju aven lite pa prutmanen....

Idag blir det bad vid Nai Harn i soder.

Puss o Kram

Inga kommentarer: