Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

onsdag 13 januari 2010

Runt ön

Under frukosten bestamde vi oss for att de vore kul att hyra en bil o aka runt on. Jag kollade upp lite och snart hade jag hittat sa hotellet fixade bil, chaffor o en engelsktalande guide. Turen skulle ta ca 2 tim och vi skulle fa lite frukt och sa skulle bilen stanna pa tre stallen sa att vi skulle fa se lite. Vi hade en jattebra guide som berattade sa mycket. Totalt tog turen 5 timmar och vi stannade pa jag jag vet inte hur manga stllen. Det var sa bra utflykt och vi fick se sa mycket. Vi fick dessutom smaka massa frukt, farsk kokosnot, dricka o vatten. Bla fick vi se odlingar for jatterakor och Vit snapper som ar en vanlig matfisk har. Vi fick aven se odlingqar av palmolja, gummi, cashunotter och ananas. Detta och mycket mycket mer. Nar vi kom hem sa guiden att han ville att vi skulle komma till hotellets resturang pa kvallen for de ville lata oss prova jatterakor. Sa vi gjorde det och vi fick bade jatterakor och vit snapper att ata, hotellchefen stod for notan:)

Bilder kommer nar jag kommer hem!

Inga kommentarer: