Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

måndag 6 december 2010

Julbak!

Svärmor och jag har en tradition att baka ihop inför julen, så mysigt och roligt att göra något tillsammans. Visa saker är återkommande som vår julfruktkaka, den bara måste vi göra varje år. Likaså någon form av vörtbröd. I år provade vi att baka på julmust och ja, det blev jättegott ;-)

Sen blir det alltid lite olika sorters godis. Iår gjorde vi Glöggbollar (chokladbollar med glögg i istället för kaffe), Mozartkulor, Snickersgodis. Sen bakade vi några underbara Saffransbullar med mandelmassa o apelsin... mmm vad goda. Här kommer några bilder på endel.


1 kommentar:

Marieth sa...

Vilka söta godisar. Nästa för söta för att ätas upp...

Bullarna ser supergoda ut.

Kram Mettan