Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

måndag 11 april 2011

Kan inte hålla inne med det längre!!!


Under en lång tid nu har jag mått så himla bra!!!

Jag njuter verkligen av livet, av att ha en underbar familj, att ha så fantastiska vänner och att vi får vara friska. Kommer på mig själv flera gånger varje dag med att sitta och le över de mest löjliga saker men jag fortsätter bara att le.


Varje dag vaknar jag av Filippas underbara lilla röst som frågar - mamma sovit gott? Och Julia som ler och utvecklas dag för dag. Den smärta och den förtvivlan jag kände den dag vi fick veta att vi inte kunde få barn på naturlig väg är som om den aldrig funnits. Många sa att klart det kommer lösa sig och det är väl inte hela världen, men just då, då var det det. Jag tror att det fanns någon mening med att vi fick genomgå det vi gjorde. Det har gjort oss starkare och mig som person lugnare. Jag kan inte planera allt men jag mår bra ändå!


Hela mitt liv känns så komplett nu. Vist jag är inte toksmal, jag har är inte skitsnygg, vi har inte den nyaste bilen, vi har inte massa pengar i stora högar, men vi är lyckliga. Vi har varandra!!!


Vist finns det orättvisor och mycket negativt i livet men just nu väljer jag att se de positiva sakerna och jag mår bra, så himla bra!!!


4 kommentarer:

Marica sa...

HÄRLIGT <3

Rebecca sa...

Så skönt att känna så! Njut av livet! Kram

Karin sa...

Njut...

Villa Björkenäs Backen sa...

vISST ÄR DET SÅ SANT !
Så tänker jag också och lever för dagen och njuter.
Och tänk att man kan få hjälp
och nu har ni två jätte fina tjejer.
Njut av det och att få vara hemmma.

hA EN FIN DAG!
Jag vill ut, srålande väder...

Kram Sirpa