Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

torsdag 7 april 2011

Kärt barn har många namn





När jag var liten kallade vi denna kaka för "Mockaruta".






































I min "Sju sorters kakor" står den under "Snoddas".










Jag har även hört dem som kallar den för "Kärleksmums". Vad kallar du den för?




3 kommentarer:

Emla sa...

Min mormor säger Snoddas medan vi yngre (som mormor benämner det) säger Kärleksmums :)
Ja, visst går tiden snabbt! Tittade på bilden som kom upp på sjukhusets hemsida när Victor föddes och kom snabbt fram till att så ser han ju inte ALLS ut längre. Och vad de lär sig nya saker fort egentligen. Jag har nästan glömt hur det var de första veckorna!

Marica sa...

KÄRLEKSMUMS :) Hur gör du för att få degen fast och bra?? Min vill gärna ramla isär... Tips mottages! Ska baka det tills jag fyller år :) Kram

Mamma sa...

Marica, ingen anning;) Till denna plåt körde jag dubbelsats, fick utöka tiden till nästan det dubbla för att den skulle bli fast. Men god blev den!!!