Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

onsdag 13 april 2011

Renovering

Nu går det framåt! Förra veckan målade jag lister för fulla muggar och nu idag har en vän till oss börjat med renoveringstapeten som skulle upp i Julias rum. Underlaget var nämligen väv och för att få upp en papperstapet på den utan att behöva bredspakla så kan man använda sig av renoveringsduk. Nu ska den torka i 24timmar sen är det bara att tapetsera väggen.



I vårt rum har det spaklats idag. Där har vi satt igen en garderob och för att få en bra bas så spaklades väggen innan likadan renoveringsduk ska upp imorgon. I vårt rum är det tapet innan så egentligen kan de ju låta onödigt med duken men det är dåligt underarbete där innan och istället för att riva ner, spakla och slipa så sätter vi denna över och förhoppningsvis får vi bort skarvar som idag lyser igenom.
Denna tapet kommer det att bli i vårt rum (fondvägg). Nyansen stämmer inte riktigt in med verkligheten men åt detta hållet.



Inga kommentarer: