Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

måndag 4 april 2011

Vårkänslor!

Nu börjar verkligen våren göra sig påmind. Än har vi lite snö kvar på baksidan men framsidan är nu helt snöfri och i helgen hängnade vi in den delen provisoriskt (inte så stor ide att göra för mycket innan det ska in grävmaskiner o traktorer i trädgården). Smilla har hittat sin nya favvo plats i trädgården, hon ligger på trappen och spanar in alla som går förbi.

Själv har jag dragit igång o fixa i Julias rum. Nya garderobsdörrar är beställda och de gamla trasiga liserna har fått flyga ut och alla väggar som ska målas är nu målade. Nästa steg är att spakla igen skador på fönsterlisterna och sen måla och sen tak- och golvlister. Är riktigt nöjd med mig själv hittils.
Slutligen är det bara tapeterna kvar... har ju visat lite alternativ och nu lutar det åt en helt annan tapet som jag blivit helförälskad i... går mer i still med Filippas. Men än har jag inte bestämt mig till hundra. Ska göra klart allt måleri först sen samma i vårt rum så att det bara är tapetsering i båda rummen och det är Julia som helt styr hur mycket jag gör varjedag. Tapeter till sovrummet är inte heller klar så har du förslag så hojta till;-)

1 kommentar:

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej!
Kula tt få göra om och man får energi av det att få se lite resultat :)
Iallafall jag får det.

Här hemma fortsätter sjuktugan :(
Jag vill ju att vi ska vara friska och krya.

Önskar dig en fin dag!

Vi ska vara ute i trädgården så om ni vill göra sällskap ute så hör av er :)

Kramar Sirpa