Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

måndag 2 maj 2011

När fantasin tagit "timeout"

Ja då får man koka soppa på en spik... eller nästan ivarjefall. Jag hade en torskfile kvar sen fiskbilen var här för ca 2månader sedan (funkar som glassbilen, kommer typ var tredje månad och så får man köpa fisk direkt vid dörren) men en fisk till oss tre plus att John behöver ha med låda till jobbet. Jag bestämde mig för att göra en gryta. Recept
1/4 pak saffran
1 paprika
1 buljongtärning (självklart Kung markattas fiskbuljong)
4 dl vatten
1 dl grädde
1 pak crabbsticks
1 torskfile
1 morot
chilipeppar
dill

Fräs saffranen i lite matfett, tillsätt buljong och vatten. Låt koka upp och tillsätt morot i bitar, koka i 5 min. Tillsätt fisken i bitar och låt sjuda ca 4-5min (beroende på storlek på fisken). Tillsätt grädde och värm upp. Smaka av med chili och dill. Tillsätt crabbsticks och servera.
Jag gjorde potatisstomp och kokta ärtor till.

1 kommentar:

Villa Björkenäs Backen sa...

God kväll!

Bra med tips när inspirationen tar slut ;)
Jag har inte kommit ihåg att svara på din fråga. Vilket bröd menade du?
Mås det bra?

Kram Sirpa