Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

måndag 23 maj 2011

Tårtor på höjden och bredden!!!

På söndagen ska våran lilla tjej få sitt namn, vi ska ha barndop. Det är så roligt tycker vi att samme präst som döpte Filippa, vigde oss och dessutom döpte mig för si sådär 312år sedan nu ska döpa lilla Julia!!!
Men innan dopet på lördagen ska vi fira "plastsvärfar" som snart fyller 60år. Och alla vet ju hur jag älskar att baka så denna vecka kommer gå i tårtornas tecken... 2 långpannetårtor till svärfar och tre runda till dopet skall göras. Denna gång har jag dock fuskat lite och beställt lite färdigt från min gamla gymnasieskola, "Köttbullen" så smidigt att få hem färdigkavlad marsipan, har även beställt lite annat kul som vi får se om jag kommer använda mig av.

2 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej!

Lycka till med bakningen ;)
Det tar ju sin lilla tid men så kul det är att göra i ordning fester mm...
Härligt me dbarndopet!
Behöver ni låna utemöbler?

Ha en fortsätt bra eftermiddag!

Kram Sirpa

Ps... ida fick också dagiserbjudandet idag. Samma som för er;)

Anonym sa...

Hei Igen!

Ok... då vet jag det och jag hoppas verkligen att det blir bättre väder till helgen!
Hur ska ni göra annars...

Ida och P ska börja på samma D...

Ha en bra dag!

Kram Sirpa