Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

fredag 10 juni 2011

Mina underbara hjärtan!

Just nu är Julia inne i en "äta lite hela tiden period". Ingen direkt tillväxtfas för hon äter max 2min per gång sen har hon mer spännande saker för sig som att kolla efter storasyster eller något annat. Men äta från mamma är aptråkigt. Likaså på natten, ändå ska hon promt testa kl 1, 3, 5 och sen vid 6-7 vaknar Filippa för morgonen. När vi sitter o äter så sitter hon i sin matstol och hon följer varje tugga vi tar.

Idag fick hon testa en bit smörgåsrån och jisses som hon smackade, slickade och mummsade... super gott tyckte hon att det var. John är inne på att hon helt enkelt vill ha annan mat än fisljummen mjölk... funderar mer o mer på om det ligger något i det.

Resultatet i allt detta är dock att barnen just nu har en sjukt trött mamma, en mamma med kort tålamod, orkar inte träna, orkar inte göra något mer än det absolut nödvändigaste, vill inget hellre än att få sova, ensam utan barn som sparkar på mig el en gubbe som snarkar. Men vill verkligen inte vara utan mina hjärtan en sekund. Vet inte vad jag skulle göra utan dem.

Älskar dem så himla mycket och det gör faktiskt inte så mycket att jag är trött och sliten, jag är ju mamma, något som jag alltid drömt om och som jag för några år sedan inte trodde att jag skulle kunna bli. Mina underbara hjärtan, ni är mitt liv!<3

3 kommentarer:

Beatatjata sa...

Fina de är!!

Rebecca sa...

Åh! Vi har det precis likadant! Jag blir frustrerad över att Stella äter ofta och pyttelite dygnet runt. Hon går ju säkert upp i vikt ändå, men nu längtar jag till flaska!!!

Marica sa...

Allt har sin tid <3 Jag förstår ditt dilemma och man känner sitt barn bäst! Jag vill bara påminna om att amningen kan man aldrig få tillbaka men du känner bäst vad som blir bäst för dig och Julia och övriga familjen! Puss o kram min underbara vän <3