Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

fredag 8 juli 2011

Blöjtårta



Idag har vi träffat lilla Ella för första gången, VÄLKOMEN till världen! Alla som känner mig vet ju att jag gillar att baka, allt möjligt men detta var något nytt för mig. Min första våningstårta;)

En blöjtårta med massa praktiska saker som kan vara bra att ha! Tårtan innehåller ca 70st blöjor, några par strumpot, ett par skedar, nappar, lite barnolja och en skön lotion. På toppen ligger en spelande nalle. Ja just det ja... en filt band jag runt mittendelen.

Har fått massa frågor om hur jag gjorde, jag utgick från denna beskrivning här men jag hade aldrig någon mittpinne utan jag rullade mittblöjorna på andra hållet så att de blev högre och använde dem;)

Till de nyblivna föräldrarna hade vi med lite nygjord flädersaft, hembakta bullar och några chokladbollar som Filippa har hjälpt mig göra, men hon proppsar på att kalla dem "köttbollar"...











2 kommentarer:

Sofia sa...

Gud vilken fin tårta : ) kram imponerad semester Sofia i Skåne

Marica sa...

Hi Hi du är för duktig!!!! Så himla rolig idé! Kram på dig