Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

lördag 2 juli 2011

Middagen!

Självklart skulle vi ju äta lite extra gott när det var 5årig bröllopsdag, men eftersom jag inte var sugen att stå allt för mycket i köket så fick det bli lite fusk;) Men gott var det! <3 Till förrätt blev det ett bake off bröd med örter och en basilikaolja på. Tigerräkor i chili, soltorkadetomater i basilika o parmesan, seranoskinka samt min favvo salami, Magnifico.



Julia har reagerat på färskpotatis (tror jag att det var) så därför köpte jag en färdig påse med ugnsrotfrukter o potatis. Helt ok, men inte hemlagat;) Till detta åt vi oxfilé, var länge sedan sist men åh vad gott det är. Jag har dille på hemlagad beasås och vår persilja är så stor så jag tog kanske lite i mesta lagret i såsen men det var jättegott även om inte bilden kanske ser jättegod ut;)



Till dessert en chokladfondant, vaniljglass och het ananas, dvs färsk ananas med flingsalt och chili på, har du inte testat så gör det!!! Champangen hade vi sparat från vårt bröllop och vi insåg direkt att det inte var någon lagringsvara plus att det skulle nog varit ett sötare allternativ till en så söt dessert. Men bubbelvatten är också gott! Tjoa om ni vill ha recept på något.



Till desserten plockade vi fram vår lilla bröllopslåda, en låda där vi sparat de mesta från bröllopet, gästbok, bilder men även alla telegram. Så roligt att kolla igenom allt, även om jag har tjuvtittat någon gång innan.









Inga kommentarer: