Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

söndag 31 juli 2011

Otrevligt möte

Igårkväll var vi bortbjudna till goda vänner och efter en jättemysig kväll så skulle vi gå hem, tjejerna i varsin vagn. Det var riktigt mörkt ute men vi hade reflexvästar på oss och en liten lampa, lampan lös kanske en meter el två. När vi kommit drygt halvägs hem och gick och pratade (jag med Filippa i sulky först) så väste det till precis framför oss... och snacka om att vi blev rädda. Där mitt på landsvägen kom en grävling i full grävlingsfart mot oss och han fräste, jisses vad han fräste. Han hade väl gått där i sin egen lilla värld och var inte beredd på att vi skulle komma där och när han såg oss var vi alldeles inpå honom vilket gjorde att han gick till anfall. Som närmast var han ca 2 meter från mig o Filippa. Vi backade undan och jag lös på honom samtidigt som jag skrek åt honom vilket gjorde att han sprang ner i diket fortfarande fräsande... oj oj oj vilken puls vi hade. Trodde att de rörde sig långsamt men inte denna, han var ganska snabb vill jag lova. Nästa gång kommer jag ha en betydligt starkare lampa med mig så att vi kan lysa LÅNGT framför oss. (Bild lånad från Google)


Inga kommentarer: