Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

tisdag 16 augusti 2011

Äppelmuffins som blev en kaka

Sofia på bloggen "Sofia bakar" skrev för ett litet tag sedan om sina äppelmuffins, det tyckte jag lät så gott, men jag är ingen muffinstjej, för lat för det;)

Så jag provade att göra den i en springform (en form med löstagbarakanter) och det blev jättebra, skulle dock stått något längre i ugnen...

Här hittar ni Sofias mysiga blogg och det goda receptet. http://sofiabakar.blogspot.com/2011/08/appelmuffins-med-kardemumma-kanel-och.html

Vi har ganska söta äpplen så nästa gång ska jag dra ner på sockret lite, men det beror ju helt på vilken typ av äpplen man har och hur söt man vill ha det. Jag hällde ungefär halva smeten i en smord och bröad form, sen äpplechatnyn och därefter resterande smet. Avslutningsvis strödde jag över riven mandelmassa.





1 kommentar:

Sofia sa...

SÖTIS tack tjejen ser mycket gott ut : ) kram