Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

torsdag 8 september 2011

RTs Kräftskiva 2011


I år var det Johns tur att ha den årliga kräftskivan för sina RT bröder. Lokalen har vi ju klart sen midsommar och den passar lika bra för kräftskivan som till midsommarfesten;) Jag måste erkänna att jag går igång lite när det ska bli kalas. Så roligt att få laga mat och fixa till det. I sommras gjorde Ernst ett kräfttorn i "Sommar med Ernst" så jag snodde helt enkelt den idén och blev riktigt nöjd. Och det var både lätt och roligt att bygga upp den!
Vi hade köpt hem 6 kg kräftor men John var irolig att det skulle räcka... han säger att det är vargar när det gäller mat ;) Så jag gjorde tre sånahär pajer, just denna var ost o skinka med massa färska örter (tack Ellinor), sen gjorde jag en med kantareller o spenat också.
Sen till min stora besvikelse... desserten... hade hittat ett recept från Per Moberg... på en form av äppelgömmor... behöver jag säga att hans såg inte alls ut som mina... attan... De ska serveras med vaniljglass till men jag har ännu inte bestämt om jag kommer servera dem el om vi får hitta på något annat... John får avgöra när han kommer in och ska hämta dem...

Inga kommentarer: