Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

lördag 29 oktober 2011

Använd lokaltrafiken!

Ett av mina favoritsätt att ta mig fram när vi är på semeter är att åka med lokaltrafiken. Man får se och vara med om så mycket då;) Bussarna på Cypern är i regel väldigt morderna och bra. Från vårt hotell Crystal springs beach gick bussarna ungefär var 15-20minut.

När vi skulle till "gröna linjen" så fick vi åka till Parlimni först och där byta buss. Där träffade vi ett par från Hjo ;) de hade väntat hela dagen på anslutningsbussen och valde då att ta en annan buss. Strax efter att de åkte kom vår buss till "gröna linjen", typiskt. men vi åkte iväg och fick se det vi ville 8skriver mer om det en annan dag. Sen skulle vi åka hem och då kom en inte SÅ mordern buss, den på bilden. När chaufören skulle starta så började det rycka under ratten och det luktade inte hallontårta. Han ringde då till en servickille och vi gick ut o väntade. Rätt var det var tog han fram en gul skruvmejsel och kröp under bussen, vi som stod ute såg hur det hoppade gnistor som bara den och rätt var det var så hoppade bussen igång och det var bara att hoppa ombord igen;) Utflykten till "gröna linjen" blev helt plötsligt väldigt spännande;)

Inga kommentarer: