Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

lördag 1 oktober 2011

"Äppelpaj af Tjugesta"

För ett par veckor sedan när vi var hos våra godavänner i Sörmland så bjöds det på denna smarriga paj. Ikväll när vi ska ha gäster tänkte jag försöka göra en kopia till dessert!

4-5 äpplen av syrlig sort
kanel (valfri mängd)
150g smör
2dl havregryn
2dl vetemjöl
2dl strösocker
1/2dl grädde
1/2dl sirap
1/2tsk bakpulver
Lägg de skalade och skivade äpplena i en ugnsfast form (jag använder mig av min Moster Hulda).

Strö över lite kanel efter tycke och smak.
Smält smöret i en kastrull och rör sedan ner övriga ingredienser. Bred blandningen över äpplena och grädda i 175° ca 25 min.
Servera pajen ljummen med vaniljglass.

1 kommentar:

Sofia sa...

Mums måste testa : ) kramar Sofia