Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

fredag 7 oktober 2011

Morgonstund har...

Visa dagar är hopplösa, F vaknar tidigt och kan inte somna om. Idag kom hon strax efter fyra och efter en stund hade hon även lyckats väcka lillasyster... JIPPI... not! Jag är allt annat än morgonpigg men det var bara att kliva upp. Vägrade dock att sätta på TVn innan halv sju, i vårt hus börjar inte Bolibompa fören då ;) Så fram tills dess hade vi tråkigt, det ska inte vara roligt att gå upp tidigt;)

Men efter frukosten insåg jag att jag måste sätta igång med något annars blir dagen så himla lång. Så jag bäddade rent, hängde ut täcken och tvättade sängkläderna. Där efter blev det dammning, jisses vad det samlar på sig och så fick jag syn på fönstrena... går ju inte se ut så mitt i allt började jag putsa fönster också... och när jag skulle byta vatten insåg jag att det var attan vad det var segt i avloppet till handfatet, så det var lika bra att rensa där... sen fick barnen nog så mitt i allt när det var som rörigast (har en förmåga att bli så hos mig när jag städar) så vi fick ta en paus fikapaus, så då passade jag på att sätta på två olika grytor. En mild thaigryta med fläskkött o en nötgryta med tomater och kantareller. Så smidigt med grytor som sköter sig själv. Efter lunchen passade jag på att göra burkar till Julia, 8 portioner blev det till henne!

Sen var det dax att städa klart och nu gick det jättebra! Så nu, nu är det klart!!! Så skönt, nu kan vi ta helg på riktigt!!! Man hinner mycket när man börjar tidigt!

Inga kommentarer: