Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

fredag 25 november 2011

Home party!

RT har europa möte, dvs folk från deras nummerklubbar i Tyskland, Storbritanien, Holland och Frankrike är här. Vi står som värdar och har folk boende hos oss. I år har vi fått en tysk och en fransman, så spännande att träffa nytt folk och höra om deras liv! Detta är en av orsakerna till att jag är med i LC (motsvarigheten till RT för oss tjejer) man träffar så mycket nytt folk som man aldrig hade träffat innan. Tyvärr visade det sig att vår fransman inte kunde någon engelska alls, och vi kan ju ingen franska el spanska som han även erbjöd. Men jag gav mig inte, utan jag satte igång min dator på google translate och så började vi prata!!!
På fredagskvällen äter man man i mindre grupper om ca 10-14pers. I vårt gäng åt vi sill och knäckebröd till förrätt, en variant av Jägarnas vilda gryta (orginalrecept finns här) samt hjortronspannakotta till dessert. När det gäller grytan så tog jag bacon istället för sidfläsk och så tog jag bort lammkorven. Jag tillsätte även en skvätt (ganska myckeet;) grädde. Valde även att tillsätta lite röd paprika precis innan serveringen, ångrar att jag inte tog något kort. Något annat som jag glömde var dock att smaka av och krydda, hela dagen har jag grejat o förberett inför morgondagens middag som jag ansvarar över så denna gryta kom lite vid sidan av, likaså kryddningen. Tack och lov var det helt ok ändå bara enligt grundkryddningen, phu!!!

Mycket lyckad kväll med massa skratt och många nya vänner!

1 kommentar:

Villa Björkenäs Backen sa...

God natt !

Kan tönka mig att det är spännande.
Som tur så fick fransmannen dig som värd för då tar du fram din envishet och kan prata franska via datan ;)
Lycka till imorrn! Sov Gott !
Jag jobbar några timmar till !

Kram.kram