Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

söndag 20 november 2011

Ibland är det bra att man gör fel

Köpte ett tyg på Hem & Hobby i veckan som jag bara älskar. Jag gillar julen och så men vill inte ha massa tomtar och färg utan dessa passade mig bra, sen gjorde de ju inte något att de bara kostade 49kr per metern...
Syns inte så tydligt på bilderna (ska försöka ta en närbild imorgon) men det är brunaktiga tunna rutor på hela tyget därav valet på färg på hällorna på den högra bilden. Även hällbanden har samma text på som det finns på gardinerna. God jul på olika språk!


Anledningen att det är två bilder och två varianter är pga att jag mätte helt enkelt fel... färdig gardinlängd skulle vara 216cm, men av någon anledning (läs trött småbarnsmamma) så sydde jag efter att de skulle bli 206, så det blev dem... Fick då tips av en tjej att jag kunde ju sy på hällor, personligen tycker jag att de fick ett mycket snyggare fall med hällor så jo, jag är glad att det blev fel ;)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi underbart att kunna inspirera dig!

Vart bor du... - Mette Mirabell

Sofia sa...

Fint : ) bra med bra tips ses imorgon : ) kram

Mette sa...

Ja okej!

Ja precis, i Stockholm då.... men inte inne i city! :)