Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

tisdag 29 november 2011

Polkagrischokladbollar

Idag skulle Filippa och jag baka chokladbollar men så upptäckte jag att kokosen var slut, illa... jag gillar verkligen inte pärlsocker på chokladbollar. Men så fick jag syn på några plokagriskuddar som blivit över och tänkte att det blir nog bra. Skulle bara krossa dem lätt men körde för länge med stavmixen, men då har vi lärt oss något. Gott blev det i varjefall;)

Vanlig chokladbollsmet och sen rullade i mixade polkagrisar, vola!
Den högra bilden har Filippa tagit, hon är så duktig på att fota, jag blir imopnerad, vart ska det sluta? Nu har jag ivarjefall bestämt vad den tösen ska få i julklapp, en egen kamera. Har hittat en stöt och vattentålig kamera till bra pris. Jättekul att hon tar kort menjag är lite väl rädd om vår egen kamera.

3 kommentarer:

Tina sa...

Vilket bra knep, piffar ju upp de vanliga chokladbollarna rejält!

kram

Ardisia sa...

Hej! Jättekul att du vill vara med på utlottningen hos mig. Lycka till =)

Vill du tipsa om vad det är för kamera du ska köpa till din dotter? Min 7åring älskar att fota och önskar också en ny kamera i julklapp, och vattentät är ju ett plus!
Kram Mia

Sofia sa...

Mumms : ) kram Sofia