Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

måndag 21 november 2011

Sega maränger

Idag har vi haft besök av Sofia och hennes söta dotter på förmiddagen. Efter lunch ville Filippa baka så vi testade att göra Sega franska maränger, tyckte att det passade bra inför kommande besök, ja inte "sega" utan att det är fransmän som ska komma till oss.
Så länge det inte är någon vänlig själ som vill skänka en Kitchen Aid till mig så får jag vara glad att Filippa gärna vispar, för mycket vispande blir det;)

3 kommentarer:

Tina sa...

Halloj!
Det var ett par riktigt söta tjejer som mötte mig här!
Ser direkt att du skriver om Koh ko Kao, vilket jag nu inte kan stava till..bodde på Andaman Princess och hade det gott för ett par år sedan.
Sega maränger, mums!

Kul att du vill vara med inne hos mig, ha det gott/Tina

Sofia sa...

Tack för idag finisar så mysigt det måste vi snart göra om. Wow vilka fina maränger : ) kram Sofia och Bella

Emla sa...

Nom nom nom! De bakas flitigt här också :) Smaskigt värre!