Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

måndag 26 december 2011

Jul som det ska vara!!!

Vilken underbar julhelg vi har haft. Långfrukost på julafton med gröt och skinkmacka. Därefter packade vi vagnarna och begav oss ner till sjön. Filippa hade fått bestäma vad vi skulle göra och då blev det korvgrillning nere på stranden. Solen sken, sjön låg spegelblank och labben badade;) Sen gick vi hem och grejade och lagom till Kalle Anka kom släkten som skulle vara med oss.  
Efter Kalle kom självaste Tomten på besök, det var en mycket spänd men avvaktande 3åring. Men vilka klappar tomten hade med, både till stor och liten;) Tack snälla!!!
Googlad bild
Vi fick massa fina julklappar, bland annat biobiljetter som vi planerara att använda nu i veckan till Stig Helmers film, någon som hunnit se den? Vad tyckte ni iså fall? Sen fick jag av min älskade en hotellövernattning samt biljetter till showen Ljust och frächt. Tror att den kommer passa mig som handen i handsken. Någon som sett den än? Ser verkligen fram emot en barnfri helg, och förhoppningsvis en hel natts sömn, sist gick det ju si och så när vi skulle bo på hotell... nåde den som vågar trycka på brandlarmet... ;)

Igår åkte vi till min pappa och firade julafton där. Tänk, tomten hade även hunnit dit och lämnat fina klappar. Filippa blev överlycklig över sin sackosäck, hon ville sova i den inatt.

Hoppas att ni alla haft en lugn och skön helg! Och än är det inte slut. Idag ska det komma lekkompisar till barnen och fram emot kvällen kommer en kär vän med sin son.

3 kommentarer:

Rebecca E sa...

Hehe! Vi har sedan länge biljetter till 'Ljust och Fräscht' Skövdeföreställningen här hemma. Har redan boken, och om det är någon de driver med så är det mig :-D med mitt vita hem! Var ska ni se den?

Sofia sa...

Åhhh vilka bra presenter : ) Vad fin du är i den lilla svarta ; ) Hot mama kram Sofia

Sofia sa...

Hot Mama : ) kram Sofia