Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

måndag 30 januari 2012

Kycklinglåda, snabbt, gott och enkelt!

Kycklinglåda

Dela kycklingfilén på längden och lägg i en ugnssäker form.
Blanda hackade soltorkade tomater med tomatpure och matlagningsgrädde. Krydda med peppar o lite salt. Strö över hackad purjolök över kycklingen och slå såsen över. Avsluta med riven stark ost. Tillaga i ugn tills kycklingen är 68grader i mitten.
Servera med kokt ris och grönsallad.

Detta är mat som passar yperligt att mixa till barnmat, när jag gör saltar jag ddärför inte utan vi gör det på tallriken.

1 kommentar:

Jenny sa...

MMM, det låter jättegott! Kram