Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

måndag 30 januari 2012

Lite ändringar på G...

Ett av mina allra största nöjen är ju matlagning så nu har jag tagit beslutet att vinkla om bloggen lite mot matlagning. Tanken är att jag ska dela med mig av vår matsyn, vardagsmat som är god och hyfsad nyttig. Ge mig jättegärna feedback så jag vet vad ni tycker;)

Tanken är att lägga in matsedlar, recept där jag delar upp i olika kategorier; fisk, färs, kyckling osv.. Jag har även en etikett som heter barnmat. Vi äter samma mat i hela familjen och har gjort så ett bra tag, skillnaden är bara att vi mixar el mosar maten till Julia.
Mat ska vara något roligt och glädjande. Hos oss lagar vi mycket mat tillsammans, bakar jag kakor så får F en bit deg att baka med själv. Gör vi fiskpinnar så är F med och pannerar osv. Låt barnen vara med och gör det till en aktivitet istället för något jobbigt o stressigt!!!!

Inga kommentarer: