Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

söndag 15 januari 2012

Några riktigt jobbiga dagar..

Denna blogg ska ju handla om allt härligt i livet så detta inlägg platsar verkligen inte i bloggen men jag behöver skriva av mig... I torsdags så ramlade lilla J och slog i huvudet så hårt så hon fick en lättare hjränskakning. Vi fick tillbringa natten på sjukhuset med observation och sen på morgonen kom vi hem, trötta men glada att det ändå gått bra.

Efter lunch skulle mannen min påbörja nästa projekt, takluckan till vinden ska tas ner och en ny ska upp. När han skulle dra ur en spik så slogs en flis från ett spikhuvud loss och borrade sig in i ögat på min man. Hornhinnan och regnbågshinnan är skadad, linsen helt förstörd och näthinnan har fått en skada... Läkarna är väldigt nöjda efter operationen, det kunde slutat mycket värre. Om två till tre månader ska han opereras igen och då få en ny lins, efter det kan man först se hur stor skadan blev, men läkarna är hoppfulla att han kommer få god syn. 
Nu håller vi bara tummarna att han piggar på sig och snart får komma hem, vi saknar honom så grymt mycket!!!  

5 kommentarer:

Sofia sa...

Nej men vännen vilken vecka : ( Behöver du hjälp med något? Stackars er : ( o stackars din man : ( styrke kram Sofia

Mamma sa...

Tack Sofia, ja vet du någon snickarkunnig som inte är allt för dyr som kan hjälpa mig att byta vindslucka?

Vill ha det fixat innan John kommer hem så att han slipper gå och se den gamla.

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon !

Vill gratulera dig på din födelse dag!
Grattis Vännen!

Önskar att du kan få någorlunda födelsedag trots
omständigheterna!
Ha en fin dag! Styrke kramar från oss !

Med varma önskningar
Grannarna i Backen !

Sofia sa...

Min bror läkaren Johan skrev detta svar på Johan skada
"Gagh! Vilken enorm otur. Har han tur kan det dock bli mycket bra! Linsen är det lättaste att byta!" hoppfullt : ) kram Sofia

Emilia sa...

Men usch, era stackare!!
Vilken tur att operationen gick bra i alla fall!
Stor kram!!