Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

måndag 23 januari 2012

Vad blir det för mat?

Idag innan vi åkte och handlade frågade jag Filippa vad vi skulle laga för mat till ikväll och då svarar hon gltatt; Fiskpinnar!!!! Klart vi ska göra fiskpinnar!!!! Vi brukar köpa fiskblock, torsk el Hoik och så låter vi det halvtina. Därefter skär vi i skivor och Filippa tar sedan över.
 Först tar hon fram tre tallrikar till paneringen.                Titta vilka fina fiskpinnar hon har gjort!
Sen steks de i smör, och ja, mamma övervakar noga.
Se så fint det blev med lite potatismos och kokta grönsaker. 

Per Moberg fårnog snart se upp, för Filippa älskar verkligen att laga mat och det räcker att visa engång sen vet hon precis vad hon ska göra.  

5 kommentarer:

Sofia sa...

Duktiga fina Filippa. Här i villa Almedal tar vi gärna receptet : ) kraaaaam Sofia

Sofia sa...

Boleron var visst en small hade kollat fel men den är som en medium (det var därför jag skrivit fel!) du kan prova den innan du bestämmer dig : ) såklart! kram

TjockisMamman sa...

Åh det måste jag testa idag fiskpinnar..mina ratar de färdiga och iförsig är det ju inte MYCKET fisk i dem..
Fin blogg du har..

jessica sa...

mysigt när barnen hjälper till

Jenny sa...

Åh vad gott! här har inhandlats torsk så snart blir det fiskpinns-tillverkning! Hoppas vi ses snart! Kram Jenny