Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

tisdag 10 januari 2012

Veckans matsedel!

Tänkte att jag kunde lägga upp matsedeln för denna vecka. Jag har ju planerat inköpen så att jag inte ska behöva handla mera denna vecka och änsålänge går det bra. Vi får se hur mitt köpstopp ser ut efter morgondagen, min man ska nämligen vara ledig och tyckte att vi skulle till Skövde för att passa på att uträtta ärenden... hum...
Söndag: Stekta laxfileér med potatismos samt ärtor, paprika och majs
Måndag: Kinagryta på benfri fläskkotlett med ris
Tisdag: Potatis och löksoppa samt pannkakor
Onsdag: Gröt (denna kväll är gubben bort så då passar vi på att äta frukostmiddag;)
Torsdag: Hemlagade fiskpinnar på Filippas önskan, förmodligen ärtor till
Fredag: Blodpudding(denna kväll är jag borta så då får Jompa passa på att äta det jag inte gillar)
Lördag: Fylld kycklingfile
Söndag: Älgfärsbiffar med fetaost
Måndag: Paj av julskinkan

Vi frös ner skinkan efter jul och nu tänkte jag passa på att göra en paj av resterna tillsammans med lite broccoli och anant gott.


1 kommentar:

Villa Björkenäs Backen sa...

God kväll!

Låter bra ;)
Skönt att ha både handlat och planerat klart ;)
Jag försöker komma igång ed det men har inte kommit så långt ;)

Ha en fin fortsättning på veckan!

Kram

Vi hörs!

Ser Gott ut!