Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

söndag 12 februari 2012

Mumsig mat!


Bild fr recept.nu
 Igår hade vi lite gäster hos oss och maken fick bestämma varmrätt. Han ville ha Kreolsk gryta. Jag utgick från receptet här men ändrade lite, så mitt resultat såg inte riktigt likadant ut men var minst lika gott;) Jag tillsatte mejram i min gryta och så hade jag mini gurkor istället för ättiksgurka. Sen hade jag köpt hem parmesanost till pressade potatisen men den glömde jag att ta fram...
Bild fr recept.nu
Desserten valde jag i veckan när jag såg "halv åtta hos mig". Receptet hittar ni här , dock var jag väldigt orolig då min inte på långa vägar blev så fin och den var oroväckande lös så jag lät den stå i ugnen lite extra, det hade jag inte behövt att göra. Den fasta till sig när den fick stå och vila efteråt.

2 kommentarer:

fem barns mamma sa...

Mmm, den chokladkakan är en riktig Emma-kaka, ser supergod ut:-)

Just den kvällen har vi möte på jobbet, 17-21, så jag kan inte komma:-( Hade såå gärna sett vårkollektionen live!

Ha det gott, kram Emma

Sofia sa...

Kraaaaam o tack för den goda fruktsalladen MUMS! Sofia vilken trevlig man du har : ) men kaka söker maka ; )