Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

lördag 18 februari 2012

En tårta kanske? ;)

Slängde ihop en våningstårta igår igen;) Har ju gjort en innan så nu gick det dubbelt så fort. Denna gång var det en liten liten kille på 2,5kg så jag använde mig av Pampers nr 2, ett packet gick det åt. och så använde jag två nr 4 som "mittstolpe" (tog av Js;). Personligen tycker jag att det blir finast att använda så helvita blöjor som möjligt o dessa har bara en bård som jag rullade i mitten.

Jag rullade varje blöja och satte ett gummiband över mitten (viktigt att de hamnar på mitten speciellt på de blöjor som kommer ytterst annars syns de sedan) och sen gjorde jag bottenvåningen med en nr 4 stående i mitten (den är allså rullad på "fel håll" så att den blir nästan dubbel så lång). Sen sätter jag ett större gummiband runt den och de närmaste och så sätter jag fast dem en efter en. I botten har ajg en vanlig pappbricka som jag brukar ha när jag gör tårtor.

När bottenvåningen är lagom så bygger jag på med en våning till på samma set. Sen sätter jag i nästa nr 4 blöja och gör toppvåningen. När allt är klart så sätter jag ett passande sidenband på mitten på varje våning, dvs där alla gummiband syns ;) Och så sticker jag ner passande tillbehör (matningsskedar, nappar, strumpor, babyolja, nappflaskor bara fantasin som sätter gränser) och så en "cake top" i detta fall så kör pappan plogbil så då var denna given;)

Avslutningsvis tycker jag att det är snyggt med cellofan runt om. Här kan ni se min förra jag gjorde, både med och utan cellofan.

Inga kommentarer: