Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

onsdag 1 februari 2012

Jag tycker inte om...

Som lärare i HK får jag ofta höra den kommentaren, -jag tycker inte om... och det kan vara svamp, lök osv. Då ställer jag alltid motfrågan, -vad är det du inte tycker om?  -konsistensen el smaken? När det gäller svamp så är det oftast konsistensen de har problem med.
 Ett tips då är att mixa svampen. Jag köpte denna "handmix" från Tupperware våren 2009 och jag använder den flera gånger i veckan.
Egentligen är den till att hacka lök, men funkar lika bra till tex svamp.
Den funkar även perfekt när man lagar barnmat.

1 kommentar:

Caroline sa...

Bra tipa, så smart. Jag har bara haft min till lök, men nu ska jag även prova på svamp, så kanske dottern äter de.