Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

fredag 10 februari 2012

Min variant av Pad Thai

 Hela vår familj gillar Thaimat men vi hämtar sällan mat. Idag var jag så himla sugen på just Thai så det är ju tur att det är så lätt att göra egen!

4 portioner
200g risnudlar jag hade bara äggnudlar hemma så jag tog det istället)
2 vitlöksklyftor
15 cm purjolök
1 burk böngroddar
4 st kycklingfilér (kycklingen kan bytas ut mot fläsk- el nötkött om man hellre vill det)
1 msk olja
1 brocolibukett
1 stor morot
5-6 champinjoner
1 paprika
1 burk minimajs
3 ägg
1 lime
½ tsk sambal oelek
2 msk oystersås
salt o peppar
Koka nudlarna enligt förpackningen, jag drog ner 1 minut av koktiden vilket blev bra. Förbered genom att skala och skiva allt. Stek den strimlade kycklingen i lite olja så att den är genomstekt. Tillsätt sambaloelek o oystersåsen. Lägg åt sidan. Stek/wooka purjolök och vitlök tillsammans med svampen. Tillsätt därefter broccoli och moroten. När detta är klart tillsätt övriga grönsaker och sist nudlar samt kycklingen. Pressa över halva limen. Knäck ner äggen i allt och rör om tills äggen stelnar. Servera gärna med cashwnötter och mer lime i klyftor.

3 kommentarer:

Sofia sa...

Åhhh vilken fin header när ska vi ses? kram Sofia

Anonym sa...

o vad jag blir sugen på Thailand

Pauline sa...

Hej,
Jag jobbar för sajten HittaRecept.se. Vi såg att du har goda recept i din blogg (http://antligenmamma.blogspot.com) och vi rekommenderar att du tittar runt på sajten och kikar på "Matbloggstoppen".

Vill du vara med och få dina recept indexerade på sajten så behöver du bara registrera dig på http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen och embedda din kod för att mäta statistik så är du med!

Här kan du se hur många som är med i Matbloggstoppen på HittaRecept.se - http://www.hittarecept.se/matbloggstoppen

Förhoppningsvis kan just din blogg ligga etta på Matbloggstoppen!

Vänlig hälsning,

Pauline Torres
pauline@hittarecept.se