Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

fredag 3 februari 2012

Ristorn!




Vår stora tjej vill helst bara ha korvstroganoff och inget ris. Men sen jag började göra ristorn så äter hon flera portioner ris!!!!
Jag använder en äggkopp och fyller med nykokt ris, vänder och...


Vola!!! Ett ristorn är fött!!!!
Till oss vuxna brukar jag ta en annan skål som ät lite större alternativt flera småtorn.




2 kommentarer:

Sofia sa...

Tack för tipset finis : ) kram Sofia vars dotter bara vill ha korvstroganoffen!

A House With A View sa...

Hihi, det gäller att vara uppfinningsrik:)))) Ser ju myyyyycket smaskigare ut som ett litet torn:))))

Ps. kul att du vill vara med i min utlottning:)

Stoooooor helgkramiz aka