Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

måndag 20 februari 2012

Veckans matsedel, ett test

Tanken från början var att kompiera Plus matsedel rakt av och köra på den men efter lite fundering så valde vi att bara ta deras mat några dagar.


Efter att jag varit och handlat till början av veckan så insåg jag att deras mat var inte alls billig i förhållande till vad man fick enligt mig. Sen är min matfilosofi att äta gott, nyttigt och prisvärt. Får jag välja så äter jag hellre potatis än ris. Potatis är nyttigt, gott och verkligen prisvärt. Vilket annat livsmedel kan man använda till så mycket annat? De rätter som är kursiverade är från Plus, de andra har jag satt samman själv... Återkommer med recention om hur det smakade;)

Måndag: Pastagratäng på rester

Tisdag: Korvstroganoff och ris samt vitkålssallad

Onsdag: Lättrimmad torsk med örtsås på skaldjursfonden, kokt potatis

Torsdag: Matkornotto med röda linser, vitlök, soja och frasig stekt bacon

Fredag: Stekt lime- och ingefäramarinerad kycklingfilé med tamarisoja på pytt av quinoa, vitkål, kålrot och äppeltärningar. Serveras med röra på avokado och yoghurt

Lördag: Smörstekt portabella-svamp i strimlor på röra av blekselleri, röda linser, vitlök, riven ingefära och turkisk yoghurt och nudelsallad.

Söndag: Soppa och våfflor

Inga kommentarer: