Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

söndag 18 mars 2012

Du bestämmer!


Googlad bild
I fredags fick mannen i huset bestämma maträtt, han valde stekfläsk med löksås, lite otippat till fredagsmyset kanske;)
Igår var det filippas tur och hon valde pannbiffar och potatismos.
Idag är det mammans tur och då får det bli tomatsoppa och därefter pannkakor.

Tomatsoppan är dunderenkel!
Man fräser en vitlök och en gullök i lite olivolja. Tillsätter en valfri burk krossade tomater (jag gillar den Italienska "Mutti" sorten bäst). Slår på lite extra vatten och en halv grönsaksbuljong (självklart utan glutamat). Lite basilika (hellst färsk men fryst går också bra), sen kryddar man med salt och peppar. Antingen slår jag på en skvätt grädde innan servering (tomatsoppa blir jättevarmt) eller så serverar jag med lite gräddfil i soppan. Enkel och gott!!!

2 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej

Låter smarrigt :)
Här har jag lagat mat ihelgen.
Men idag skämde A bort mig innan han åkte ;)
Amerikanska pannkakor,visspad grädde,hallon,lönnsirap,bacon ;)

Nu blir det rester och sen ska vi ut ;)
Vi har haft en pysseldag :)
Barnen ritar,målar med fingerfärger,bakar med leklera .mm.

Vi hörs ! Kramar Sirpa

Sofia sa...

Åhhh fina fina du/ni tack för idag : ) Du är ju för söt Alexandra fixar och donar en riktig vän! kram Sofia<3