Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

onsdag 21 mars 2012

Ergonomiska bestik

Googlad bild
Vår lilla vill inte bli matad längre, kan själv... men vi är lite oänse hon och jag i den frågan... Hon får inte riktigt till det att hon inte kan vända skeden på väg till munnen. Så nu har vi provat dessa ergonomiska bestik, syns inte jättbra på bilden men de är böjdalite lätt och vridna. Och det går mycket bättre. Nu har hon ätit med dessa ett tag så nu harjag bjrat lägga fram två, en såndnhär och en vanlig och nu växlar hon lite. Hon börjar gärna med den vanliga och så lir hon irriterad att hon inte får så mycket i munnen så då går hon över till denna för att sedan avsluta med den vanliga igen. Finns att köpa i mataffären, apoteket och barnaffärer.

1 kommentar:

Mia sa...

Vidar har aldrig velat bli matad. Han kom inte igång ordentligt med riktig mat förrän han klarade av att få i sig tillräckligt för att bli mätt, på egen hand. Och då var det ju med händerna, och är fortfarande händerna som funkar bäst! :-)