Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

lördag 31 mars 2012

Gott att doppa!

Det är så roligt att baka med barn! Blir lika imponerad varje gång av hur mycket Filippa kan! Hon vet vad de flesta redskapen heter, hon kan räkna upp hur många teskedar det ska vara i osv.
Dessa skorpor blev farligt goda och spröda!
Receptet på våra spröda goda skorpor
100g rumsvarmt smör
2½ dl strösocker
rörs poröst
2 ägg
4 dl vetemjöl (ev mera)
1½ tsk bakpulver
Grovhackade hasselnötter
Grovhackad vitchoklad samt mörkchoklad
Blanda ihop och dela upp degen i fyra lika bitar, rulla tll längder och lägg på bakplåtspapper. Grädda mitt i ugnen på 200grader i ca 10minuter. Skär på sneden och torka i ca 50grader i ca en timme.

1 kommentar:

Sofia sa...

Mums heja Filippa : ) kram Sofia