Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

onsdag 14 mars 2012

Planeringen igång!!

bild hämtad här
Solen skiner och vi är ute från morgon till kväll. Snart är trappen till altandäcket klart och då ska vi börja med att sätta upp stacket runt tomten. Parallelt med detta planerar jag trädgårdslandet, eller landen;) Just nu lutar det åt at tjag kommer använda den odlingsbänk som redan finns och som idag innehåller massa blommor, fråga mig inte vad det är för blommor för jag har ingen aning;) Sen har jag tänkt köpa pallkragar och stappla två på varandra, tanken är två sånna "sätt". En med bara örter. Hur ag ska fördela allt annat vet jag inte än, men vi hjälps alla åt att komma på vad vi vill så. Morötter, potatis och sallad är tvunget och så örter... Filippa vill väldigt gärna även ha bananer och hamburgare också, vet inte riktigt hur vi ska lyckas med det dock;)
Något växthus har vi inte och komemr inte ha än på ett par år, men jag funderar på att sätta  en hink vid ladugårdsväggen där solen står på, vad tror ni om det? Vet ni någon sort som är lite mer tålig?

1 kommentar:

Sofia sa...

Åhhh har inga tips om trädgård tyvärr ha en bra torsdag vännen date snart! kram Sofia