Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

tisdag 6 mars 2012

Proffigt bemötande vid reklamation 2ME

Vi har en 2ME resevagn som vi varit jättenöjd med just som en resevagn. Fullt liggläge, jättestor korg under och ett handtag att bär vagnen med. Dock släppte handtaget på vår vagn (se bilden) och jag ringde då och frågade om det verkligen skulle vara så (vagnen är köpt via internet) och fick då frågan om jag kunde möta upp i Jönköping eftersom de har sitt lager där.
Så idag kom jag dit med vår -11 och vilken servic. Med mig hem fick jag en ny -12a!!!!
Skillnaden är att den nya har en extra lång sufflet, perfekt solskydd, eller som säljaren sa, paparazziskydd ;) Nu har vi ju inte så stora problem med just papizzar men solen kan ju vara starka.


Tack Bebisshopen för toppenbemötande vid reklamationen!

Reklamation av varor har man rätt till i tre år om det är ett fel som är från början el som beror på ett produktionsfel. På Konsumentverket finns massa matnyttig information om vad du som konsument har rätt till. Jag är övertygad om att ifall vi utnyttjade våra rättigheter som konsument så skulle vi få mycket mindre svinn. Hur många har inte köpt en vara som man ångrat men som man inte har lämnat tillbaka eftersom man inte orkat/vetat om att man oftast har rätt att byta/häva inom viss tid. Är du osäker så titta runt på Konsumentverkets hemsida eller ställ en fråga här i kommentarsfältet så ska jag försöka svara!

2 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

Hei igen !

Tacl för senast ! Det var jätte mysigt och så gott !
Så kul att få smaka på muslor ! :)

Vad skönt att det gick så bra och att dom var så smidiga ;)

Ha en skön eftermiddag ! Kram.kram

Sofia sa...

Fika här så fort vi mår bättre : ) frysen full med godsaker. Trevligt med bra bemötande och ny vagn : ) kram Sofia