Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

torsdag 15 mars 2012

Vårinspirerad fisk

Våren är på G även om solen tog en time out idag;) Sitter och planerar trädgårdslandet som ajg skrivit ltie om och blev då så sugen på massa örter. Så idag fick det bli ugnsbakad torsk med ett creme fraiche och örttäcke. Något som alla i familjen åt med god aptit, perfekt barnmat!!!
Jag la torskbitarna i en ugnsäker form, pressade en halv citron över och kryddade med lite citronpeppar. Sedan blandade jag samman creme fraiche och tillsatte massa goa örter, gör som Kajsa Varg; man tager vad man haver;) Överst rev jag lite ost och så in i ugnen tills fisken var genomstekt. Till detta serverade jag kokta grönsaker och pressad potatis. Kokta grönsaker är något som man lätt glömmer bort, men ack så gott och blligt det är! Vist, det innehåller inte lika mycket vitaminer som färska men när det inte är säsong så tycker jag att frysta funkar ibland. Använder du mycket frysvaror?

1 kommentar:

Sofia sa...

Mums : ) Träffas gärna imvill ni komma till oss? Vi kan ju ta en promenad till stadsparken o låta tjejerna leka av sig lite innan fikat ; ) ? kram Sofia