Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

fredag 20 april 2012

Årets grilltillbehör???

Igår gjorde jag något som var så himla gott!!! Tyvärr tog jag ingen bild men ni får försöka tänka er hur det såg ut;)

Jag började med att skära grönsaker i bitar, squash, paprika, purjolök och broccoli och la dem i en ugnsäker form. Över ringlade jag lite god vitlöksolja och så bakade jag dem i ugnen i 225grader tills de hade fåt tlite färg. Undertiden tillagade jag Quinoa efter paketet, jag använde den med både svart, vit och röd qinoa i. Sedan blandade jag tillsammans grönsaker och Quinoan och pressade över lite färsk citronsaft. Till detta gjorde jag en kall sås på gräddfil, torkad mynta, salt, peppar och citronsaft. Så himla gott!
Passat till både, fisk, kött och fågel!!! Kan det bli årets grilltillbehör???

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad har du för ugn?? Tror inte du hade 2250grader.