Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

måndag 2 april 2012

Fynd!

Här ska ni få se några av de fynd jag gjorde på Gran Canaria! Det är så roligt att köpa med sig kryddor hem från sina resor, medan andra går i suvernibutiker så brukar ajg försöka hinna med en lokal marknad. Den understa burken hittade jag i ett Supermarket, har inte riktigt koll på innehållet, men det är en kryddmix att blanda med olja för att marinera kött i. Innehåller bla vitlök, paprika och örter... Längst upp till vänster är en burk med Paellamix, ska bli jättekul att testa. Till höger är det hel Kardemumma. 
Så vacker och doftar så gott.
 
Efter lite mortlande så kom de fina svarta fröna ut och så mortlade jag lite till... en annan dag ska ni få se vad jag bakade för gott;)

1 kommentar:

Ardisia sa...

Hej! Ja, det var trevligt att träffas =)
Eran semester lät så härligt.. Vore inte helt fel att få komma bort i värmen..
Glad påsk och än en gång lycka till med kulörväljandet! Kram Mia