Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

måndag 23 april 2012

Inspiration från reklamen

Något som jag tycker ICA har gjort jättebra är Billiga veckan. Så kul att kolla runt och hitta ny inspiration på maträtter. 
Googlad bild
Denna vecka använde jag mig av reklambladet som kom hem i lådan för att göra en matsedel, massa av veckans ingredienser fanns med. Att använda sig av annonsvaror och säsongsvaror så håller man matkostnaden nere.

Måndag: Hemlagade fiskpinnar och potatismos.
Tisdag: Makaronilåda med pyttbitar från charkdisken
Onsdag: Kycklingstroganoff och ris
Torsdag: Kryddig korvgryta med färglada grönsaker (zucchini, paprika och lök) med pasta
Fredag: Quinoasallad med ugnsbakade grönsaker (champinjoner, zucchini, paprika och lök) och grillad karre BBQ
Lördag: Grillad lax och kokt potatis
Söndag: Något med skaldjur…

2 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

Låter Gott ! Jag kommer ;)
Kram.kram

Sofia sa...

Nostalgitrip med bilden härligt : ) Nu ska jag ordna lite mat till två hungriga barn kram kram Sofia