Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

söndag 29 april 2012

Köksträdgården!!!

Så härligt att man nu äntligen kan börja så och jag hade världens bästa hjälpreda! Vi sådd två olika sorters sallad, spenat, rödbetor, dill, vårlök, morötter i olika färger samt satte en planta gräslök i stor odlingslådan. De jag nu skulle vilja ha är en svartvinbärsbuske längst bort i vinbärsraden!!! Någon som har en planta över???
I den gamla träkärran fick persiljan dela bo med en planta oregano.
Och i den stora zinkbaljan Timjan, rosmarin, citronmeliss och så ska basilikan snart få flytta ur också!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Kan du vänta litte så kan du få av oss har en buske som heter storklass fina och goda bär.

Mamma sa...

Åh låter spännande, vet inget om sorterna mer än att det finns olika färger;) Och även spännande när man inte vet vem som kan tänka sig ge bort en buske;) Väntar med spänning på fler ledtrådar;)

Malin Dahlberg sa...

Annars tror jag att man kan "sno" ett skott från en befintlig buske och plantera ner där du vill ha den. Det ska tydligen funka finfint! :)

Mamma sa...

oki får se om jag kan sno något skott från någons buske då;)

pysseliten sa...

åhh härligt hoppas att vädret håller i sig nu så det växer :)

pysseliten sa...

Härligt hoppas bara att solen lyser massor nu och värmer så det växer .