Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

söndag 15 april 2012

Måleri målera måletrale la le la

Våren är verkligen på intågande och det är så himla kul.
Däremot gör det att tiden inne samt tiden vid datorn blir allt mindre och mindre;) Dagarna spenderas mest utomhus, antingen i trädgården eller som denna veckan, i stallet;)
Och nej, inga djur, jag har passat på att måla om våra trädgrådsmöbler.
Såhär såg de ut innan...
Möblerna i sig är gamla men jag gillar dem, dock hade lacken slitits och färgen var allt annat än charmig, så efter att de fått sig en ordentlig omgång med slipmaskinen så gick jag på med grundfärg som tog jättelång tid på sig att torka trots att jag hade värmefläkt på.... och sen vanliga färgen... el vanlig o vanlig... jag fick rådet att använda fönsterfärg, ska tydligen vara mer slitstarkt, vi får väl se.
Fick gå på tre gånger med fönsterfärgen innan jag tillslut gav upp, nu ska det bara torka sen ska det få flytta ut på altanen.
Vid sidan av när jag ändå kladdar så har jag påbörjat ett litet expriment,
vi får se hur det blir och om jag vågar berätta vad;)

2 kommentarer:

Gamla skolan-Jennie sa...

Hihi tack så mycket!! Så du var på lång tur med cykeln då ;) För du bor nära Sirpa väl?!

Åh det är så roligt att förnya gamla saker med lite färg! Ska bli roligt att se resultatet!

Kram Jennie

Sofia sa...

Ses imorgon kl. 14:00 jag har väl sagt rätt tid gode tid! kram Sofia