Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

lördag 21 april 2012

Mat för ruskväder

Som alla märkt så har våren tagit en time out. Så då får man väl göra mat som passar in i detta ruskväder. Varför inte en kycklinggryta med svamp?!

Först så stekte jag två kycklingfilé i små bitar i lite vitlöksolja och därefter tillsatte jag en vitlök och en hackad gullök. Sen tillsatte jag färska champinjoner i bitar och en stor hand med torkade trattkantareller från i höstas. Idag använde jag torkad timjan men färsk är ju godast. Fem stycken enbär fick också flytta ner i grytan;) Ca 3 dl vatten och en buljongtärning hälldes i och slutligen ca en deciliter äpplegelé. Man kan ta vilken gelé man vill, el lite koncentrerad saft. Detta fick puttra en liten stund och innan servering hällde jag i en liten burk crème fraiche. Till detta serverade jag pressad potatis och morötter samt en klick blandgelé. En barndomsgranne till mig gör världens godaste gelé som vi får ta del av!!! Guld värt!

1 kommentar:

Sofia sa...

Mums : ) kram på er! Sofia