Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

torsdag 5 april 2012

Min andra hjälpreda och andra bullar

Här kommer en bild på min andra hjälpreda i köket, den första är ju självklart Filippa;) Min Electrulux assistent är ca 10 år gamal och fungerar minst lika bra som när den var ny. Året efter att vi hade köpt den så köpte vi till kvarnsatsen och i vintras så lämnade vi in knivarna på slipning så nu är även den som ny. Jag är lite som Per Moberg, jag köper gärna helt kött och maler ner själv;) då vet man vad man får i färsen och man kan bestäma grovleken på färsen själv. När jag tex gör hamburgare så föredrar jag lite grövre färs jämfört om man gör köttbullar.  
Här kommer en bild på vad vi bakade av lite av kardemumman från Gran Canaria;) Dessa tre bullar på bilden har Filippa gjort själv. Knådat, kavlat och så har hon lagt på fyllning och rullat ihop och så i formarna. Min duktiga tjej!!!!

Inga kommentarer: