Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

lördag 14 april 2012

Perfekt mat!

Nu har orken börjat återvända samtidigt som solen varit på besök nu i två dagar. Och då vill man ju bara vara ute och greja. Vad ska man då laga för mat sånahär dagar? Jo "Alltiettlådor"!!! På det glada 70-talet var dessa populära, allt i ett! Inte för jag vet då jag inte var med men jag har hört;)

Igår fick deet därför bli min goda fiskgratäng. Vi har fått tag i massa fin torsk av en släkting till oss, mmmm så gott!! Jag brukar ta lite vad som finns hemma. Igår blev det en äggstanning med ägg, creme fraich, en burk skagenröra och en skvätt mjölk. Runt fisken klickade jag ut potatispure och så överst rev jag lite god ost. Jag brukar göra gratängerna ganska lösa, det gör att de blir jättegoda även att värma upp dagen efter;) Resterna åt vi till lunch idag och sedan blev det ändå en lunchlåda till frysen!

Ikväll kör vi på kasslerlåda!
Jag kokade lite ris (se till att risen inte är helt färdigkokt eftersom det ska in i ugnen igen), blandade med strimlad kassler, färska champinjoner och purjolök. Sedan blandade jag matlagningsgrädde med en liten klick chatny, en banan, och lite curry och så hälde jag det över. Slutligen riven ost och så in i ugnen i ca 15 minuter på 225 grader. Perfekt mat som sköter sig själv och förhoppningsvis blir det även här rester till imorgon;)

Inga kommentarer: