Om mig

Mitt foto
Jag är nog världens lyckligaste mamma. Efter år av barnlöshet så kom äntligen våra prinsessor till oss genom IVF. Första dottern föddes augusti 08 och andra dottern februari 11. Jag arbetar som lärare i Hem- och konsumentkunskap och brinner för naturlig mat utan tillsatser.

torsdag 3 maj 2012

Grillat är gott!!!

Örtmarinerad kyckling
2 kg kycklingfiléer
1 dl olivolja
1 dl balsamvinäger
2 msk honung
peppar, salt 
1 stor  vitlöksklyfta
1 tsk torkad timjan eller två msk hackad färsk timjan
1 tsk torkad rosmarin eller två msk hackad färsk rosmarin
1 tsk torkad oregano eller två msk hackad färsk oregano
Blanda alla ingredienserna till marinaden i en bunke och lägg ner kycklingfilerna. Täck med plast och ställ i kylen. Marinera så länge du har möjlighet, jag brukar marinera minst över natten, gärna ett dygn.
Ta fram kycklingen en stund innan du ska grilla den så att den inte är kylskåpskall. Funkar även på tex fläskfile.
Googlad bild
Till detta åt vi Quinoasallad som jag redan skrivet om här gott och enkelt! och så avslutade vi med en god kall Örtsås gjord på medelhavsyoghurt, citronsaft, salt, peppar, basilika och en msk pesto. Jättegott och friskt.

2 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

Tack för tipset ! ;)
Det får bli till helgen ;)

Kraam
ps...hur gårndet med målningen? ;)

Sofia sa...

Åhhh vad gott vännen. ha inte dåligt samvete vi hörs när vi hörs : ) Träffas gärna snart : ) mums vad god din kyckling ser ut gahhhh blev sugen nu : ) kram Sofia